همیشه تصور کرده ام که بهشتِ موعود نوعی کتابخانه خواهد بود.

خورخه لوئیس بورخس


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 12:17 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

کسی که مطالعه نمی کند، هیچ برتری ای ندارد بر کسی که اصلاً نمی تواند بخواند.

(مارک توئِین)


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 12:6 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

بی تو ای دل نکند لاله به بار آمده باشد

ما در این گوشه زندان و بهار آمده باشد

چه گلی گر نخروشد به شبش بلبل شیدا

چه بهاری که گلش همدم خار آمده باشد

نکند بی خبر از ما به در خانه پیشین

به سراغ غزل و زمرمه یار آمده باشد

از دل آن زنگ کدورت زده باشد به کناری

باز با این دل آزرده کنار آمده باشد

یار کو رفته به قهر از سر ماهم ز سر مهر

شرط یاری که به پرسیدن یار آمده باشد

لاله خواهم شدنش در چمن و باغ که روزی

به تماشای من آن لاله عذار آمده باشد

شهریار این سر و سودای تو دانی به چه ماند

روز روشن که به خواب شب تار آمده باشد

زنده یاد محمد حسین شهریار

 



 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, | 11:25 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سمت خود برکنار شد.

 سید عارف علوی مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌ها درباره ادامه فعالیت خود در این نهاد اظهار داشت: نامه عدم همکاری از سوی دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها به بنده ابلاغ شده است. وی پیرامون قرارداد خود افزود: تا پایان سال 92 فعالیت داشته و به محل کار می‌آیم. گفتنی است، سید عارف علوی از مهرماه سال 89 به عنوان مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت می‌کرد.

--------------------------------------------------------------------

پی نوشت :

امیدواریم دبیر کل محترم نهاد ،با انتخاب فردی شایسته برای این پست مهم ،وضعیت منابع کتابخانه های عمومی را ،که در سالهای گذشته به دلیل سیاست های خاص خرید کتاب ، به انباری از کتب بدون مخاطب تبدیل شده بود ، سامانی دوباره بخشد .


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, | 11:8 AM | نویسنده : رضا فرخی |
دبیرخانه هیأت نظارت برمطبوعات اعلام کرد، مطالب نشریه 9 دی تخلف از ماده 6 قانون مطبوعات تشخیص داده شده است و با توجه به موثر نبودن تذکرات این هیات به آن نشریه در یک سال اخیر، نشریه مذکور توقیف و پرونده تخلفات آن به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شده است.
به گزارش ایسنا، در توضیحات هیأت نظارت بر مطبوعات درباره تخلفات هفته‌نامه «9 دی» آمده است: پیش از این نیز در هفدهمین جلسه از سیزدهمین دوره هیأت نظارت بر مطبوعات به تاریخ 1390/12/23 گزارش تخلف هفته نامه "9 دی" از حدود مطبوعات مطرح و مقرر شد ضمن توقیف نشریه مذکور به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات مصوب سال 1364 و اصلاحات بعدی آن، پرونده شکایت کیفری جهت رسیدگی به دادسرای ویژه روحانیت تهران فرستاده شود. هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه یاد شده نیز با لحاظ مرّ قانون اقدام نشریه مزبور در شماره 17 مبنی بر درج کاریکاتور با لباس روحانی را به لحاظ توهین به کسوت مقدس روحانیت جرم دانسته و حکم به توقیف و ارجاع آن به دادگاه کرده بود.

اظهار تاسف معاون مطبوعاتی از توقیف 9 دی


بنا بر این گزارش، حسین انتظامی - معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - اعلام کرد: از توقیف نشریه 9 دی متأسفیم؛ نه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بلکه تمامی اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات از این که یک نشریه توقیف شود متأسف می شوند، زیرا این مجازات، سبب خاموش شدن یک رسانه و بیکاری خبرنگاران می‌شود.

در این اطلاعیه همچنین به تخلفات نشریه «9 دی» و تذکرات داده شده به این نشریه به شرح زیر اشاره شده است:

1. تذکر کتبی به دلیل درج مطالب خلاف واقع و توهین آمیز مستند به بند 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات در تاریخ 28 بهمن ماه 1392

2. تذکر کتبی به دلیل درج مطالب توهین‌آمیز به مقامات کشوری و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های قانونی (مستند به بند 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات) در تاریخ 18 دی ماه 1392

3. تذکر شفاهی به دلیل درج مطلبی با عنوان «توافق نامه ژنو، جام زهر» در شماره 127 مورخ 9 آذر 92 در تاریخ 18 آذر ماه 1392

4. تذکر کتبی به دلیل درج مطلبی با عنوان «تأثیرات سکر قدرت» (مستند به بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات) در تاریخ 5 آبان ماه 1392

5. تذکر کتبی به دلیل درج تیتری با عنوان «اولین دروغ‌های دولت راستگویان» (مستند به بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات) در تاریخ 23 شهریور ماه 1392

6. تذکر کتبی به دلیل عدم رعایت مصوبات شورای عالی امنیت مبنی بر عدم درج مطالب التهاب‌آفرین واختلاف‌انگیز مستند به تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات) در تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه 1392

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, | 10:50 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

یک ایرانی در میان شش نویسنده برتر جهان

جایزه هانس کریستین اندرسون یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودک است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان هر دو سال یک بار به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می‌شود. نام هوشنگ مرادی کرمانی در فهرست شش نویسنده برتر جهان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هیات داوران جایزه جهانی هانس کریستین اندرسون، نام شش نویسنده و تصویرگر برتر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را برای دریافت جایزه اندرسون در سال ۲۰۱۴ اعلام کردند. نام شش نویسنده و تصویرگر از میان ۵۸ کاندیدا و ۳۳ بخش ملی IBBY ۲۰۱۴ اعلام شد.
برنده‌ نهایی این جایزه جهانی ۲۴ مارس در بلغارستان اعلام می‌شوند. نروژ، ایران، آلمان، ژاپن کشورهایی هستند که نویسندگانی از آن‌ها به عنوان نامزدهای دریافت جایزه جهانی هانس کریستین اندرسون اعلام شده است.
جایزه هانس کریستین اندرسون یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودک است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان هر دو سال یک بار به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می‌شود.
هوشنگ مرادی کرمانی از طرف شورای کتاب کودک، به عنوان نامزد ایرانی دریافت جایزه هانس کریستین اندرسون در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود. نام او در شمار چهره‌های ماندگار ثبت شده است و در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از سوی شورای کتاب کودک، نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن بوده است.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, | 9:54 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

 

 

در راستـای خدمت رسانـی بـه مراجعیـن محتـرم کتابخانـه هــای عمومــی ،کتابخانه عمومـی ملا حسیـنقلی شونـدی ،  روزهای 1/1/1393 تا 4/1/1393 به عنوان کتابخانه کشیک شهرستان در ایام نوروز فعال بوده و آماده ارائه خدمات به اعضای محترم کتابخانه ها می باشد .




برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, | 8:35 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

در آستانه سال 1393 قرار داریم و از آغاز به کار  پروژه  کتابخانه شهدای گمنام شهرستان رزن نزدیک به 6سال می گذرد .این پروژه با پیشرفت فیزیکی نزدیک به 85% ، نزدیک به 18 ماه است که فعالیت آن متوقف شده ،وعلاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی همچنان بی صبرانه منتظر افتتاح این پروژه ی فرهنگی هستند .

 

نزدیک به 7 سال است که بهترین کتابخانه ی شهرستان در سالهای نه چندان دور ، در فضای نزدیک به 70متری ورودی مجتمع اندیشه رزن به سختی نفس می کشد ،سهمیه کتاب این کتابخانه به علت کمبود جا ،نزدیک به یک سال است که قطع شده و از اعضای نزدیک به 900نفری این کتابخانه ،300نفری که هنوز به این کتابخانه ارادت دارند ، مانده اند .

جا دارد اعلام نماییم که انتظار ما و همه ی فرهنگ دوستان عزیز، از مسئولین ارشد شهرستان که خوشبختانه از جنس نیروهای فرهنگی هستند ، تلاش برای افتتاح این پروژه در روزهای آغازین سال نو می باشد .

باشد که در بهار طبیعت ، با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ، بهترین عیدی را به دوستداران کتاب و کتابخوانی شهرستان رزن هدیه نمائیم .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, | 11:15 AM | نویسنده : رضا فرخی |
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By :.
لینک های مرتبط
تصویر تصادفی

آی پی شما

ساعت

آخرین مطالب
پيوندهای روزانه
آرشیو مطالب
ویژه بینندگان عمومی
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 6703
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




اوقات شرعی به افق رزن

-->