ضمن عذر خواهی از بازدید کنندگان محترم این وبلاگ ،شاید این مطلب به بحث کتاب و کتابخوانی مریوط نباشد . ولی چون این دست کارها ، که حکایت از بی هویتی فرهنگی عده ای .... در کشوری که سابقه فرهنگی و تمدنی بسیار بالایی دارد ، اتفاق می افتد و....

این قبیل اقدامات ،که تاثیر بسیار مخربی بر  چهره فرهنگی کشور دارد ،  آن هم درمورد آرامگاه ایران شناسانی ( جدا از بحث ملیت ) که  بسیار بیشتر  از مورخان ایرانی در مورد فرهنگ و تمدن ایرانی مطالعه کرده اند  و مطلب نوشته اند .....  فقط و فقط می توان گفت : جای تاسف دارد و از سر درد و عجز و ناچاری در این وبلاگ درج می شود . 

واكنش به اقدام شر‌م‌آور گروه فشار در اصفهان

يك پژوهشگر تاریخ: اشک ریختم و خجل شدم

فراي: عظمت ایران همیشه فرهنگ آن بوده است.

 يك پژوهشگر تاریخ ايران در مطلبي در وبلاگ خود با عنوان: «وقتی از ایرانی بودن شرمنده شدم» در واكنش به اقدام عده‌اي افراد ..... در اصفهان نوشت: «فردا که در تلویزیون‌ها نشان دهند که مردم ما چه بر سر مزار مردگان مي‌آورند و حتی به آنها هم رحم ندارند٬ چگونه برای هزارمین بار نطق کنیم که ایران فرهنگی دارد زیبا٬ فرهنگی دارد پویا و مردمی دارد صلح جو؟؟؟

نوشته تورج دریایی را در ادامه مطلب  بخوانيد:


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 12:2 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

فريدالدين ابو حامد محمد بن ابوبكر ابراهيم بن اسحاق عطار نيشابوري، يكي از شعرا و عارفان نام آور ايران در اواخر قرن ششم و اويل قرن هفتم هجري قمري است. بنا بر آنچه كه تاريخ نويسان گفته اند بعضي از آنها سال ولادت او را 513 و بعضي سال ولادتش را 537 هجري.ق، مي دانند. او در قريه كدكن يا شادياخ كه در آن زمان از توابع شهر نيشابور بوده به دنيا آمد. از دوران كودكي او اطلاعي در دست نيست جز اينكه پدرش در شهر شادياخ به شغل عطاري كه همان دارو فروشي بود مشغول بوده كه بسيار هم در اين كار ماهر بود و بعد از وفات پدر، فريدالدين كار پدر را ادامه مي دهد و به شغل عطاري مشغول مي شود. او در اين هنگام نيز طبابت مي كرده و اطلاعي در دست نمي باشد كه نزد چه كسي طبابت را فرا گرفته، او به شغل عطاري و طبابت مشغول بوده تا زماني كه آن انقلاب روحي در وي به وجود آمد و در اين مورد داستانهاي مختلفي بيان شده كه معروفترين آن اين است كه:

 "روزي عطار در دكان خود مشغول به معامله بود كه درويشي به آنجا رسيد و چند بار با گفتن جمله چيزي براي خدا بدهيد از عطار كمك خواست ولي او به درويش چيزي نداد. درويش به او گفت: اي خواجه تو چگونه مي خواهي از دنيا بروي؟ عطار گفت: همانگونه كه تو از دنيا مي روي. درويش گفت: تو مانند من مي تواني بميري؟ عطار گفت: بله، درويش كاسه چوبي خود را زير سر نهاد و با گفتن كلمه الله از دنيا برفت. عطار چون اين را ديد شديداً متغير شد و از دكان خارج شد و راه زندگي خود را براي هميشه تغيير داد.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 11:42 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور رسالت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را تلاش برای توسعه کتابخوانی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش  روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علی جنتی روز شنبه در دیدار با محمد حسین ملک احمدی دبیرکل نهاد و جمعی از معاونین و مدیران نهاد کتابخانه های عمومی با تاکید بر ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی خاطرنشان کرد: تکمیل کتابخانه هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند از اولویت های نهاد خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به لزوم دقت در انتخاب کتاب های ارزشمند برای کتابخانه ها افزود: کار جدی بر روی دیجیتالی کردن کتابخانه ها و همکاری فعال با کتابخانه های دیگر در سطح کشور از طریق ارتباط اینترنتی از دیگر اولویت های اجرایی نهاد کتابخانه ها خواهد بود.

جنتی در ادامه تصریح کرد: تمرکز نهاد بر روی توسعه کتابخانه ها به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می انجامد لذا این امر می بایست به عنوان یک راهبرد برای نهاد کتابخانه ها لحاظ شود.

در ادامه این دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز بر ضرورت توسعه کتابخوانی و تجهیز کتابخانه ها تاکید کرد.

محمد حسین ملک احمدی افزود: مستقر کردن نرم افزار واحد در کتابخانه ها در کنار ارتباط سازنده با ناشران و تلاش برای ارتقای جایگاه کتابداران از دیگر برنامه های نهاد در سال جدید خواهد بود.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:50 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

پیام روز جهانی کتاب کودک 2014 / 1393 را خانم شیوون پارکینسون، نویسنده کودکان و بزرگسالان از کشور ایرلند نوشته است.

 شیوون پارکینسون از سال 1922 ، نوشتن را به شکل حرفه ای آغاز کرد و تا امروز بیش از 25 کتاب منتشر و جوایز ملی و بین المللی بسیاری کسب کرده است . کتاب هایش به زبان های متعدد ترجمه شده اند . او همچنین ویراستار نشریه بین المللی Bookbird و نشریه ایرلندی INIS بوده است . اکنون پارکینسون در مقام ناشر و مدرس نوشتن خلاق به کار می پردازد . همچنین به عنوان استاد مهمان در دانشگاه ها و موسسات بسیاری تدریس می کند ، به ویژه در زمینه کار با کودکان با نیازهای ویژه فعال است.

 بر اساس اعلام شورای کتاب کودک، پارکینسون در سال 2010، عنوان اولین دارنده مقام افتخاری ادبیات کودکان ایرلند را به دست آورد.

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, | 11:44 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

عارفی را گفتند: کتابی در زمینه علم اخلاق معرفی کنید.

فرمود: لازم نیست کتابی باشد ،جمله ای کافیست :

این که بدانی خدا می بیند .


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:, | 10:0 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

ابراهیم خدایار، پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان این‌که دلیل اصلی ماندگار شدن بهاریه‌ها در ادبیات فارسی رویکرد زمینی شاعران در سرودن شعرها بود، گفت: رودکی، منوچهری، عنصری و فرخی آغازگر این طرز در سبک خراسانی به شمار می‌روند و بهترین بهاریه‌ها مربوط به دوره سبک خراسانی است. آن دوره دوران شگفت انگیزی است و در جهت‌گیری‌های شاعران نمایش زندگی روزمره مردم و شادی‌هایشان بیشتر نمایان است .


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:, | 8:58 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

گابریل گارسیا مارکز
نويسنده و ناشر كلمبيايي (1928)


"گابريل جوسي گارسيا ماركز" در ششم مارس 1928 در دهكده ي "آراكاتاكا" در منطقه ي "سانتامارا" در کلمبیا به دنيا آمد. از آنجا كه پدر و مادر ماركز، فقير و در پي تامين معاش بودند، پدر بزرگش طبق سنت رايج آن زمان، مسئوليت پرورش او را بر عهده گرفت. وي در بین مردم کشورهای "آمریکای لاتین" با نام "گابیتو" به معناي "گابريل كوچك" مشهور است.
گابريل شيفته ي همنشيني و گفتگو با پدربزرگ و داستان‌هاي خرافاتي مادر بزرگش شده بود. گذشته از سرهنگ و خودش، زنان ديگري هم حضور داشتند و گارسيا ماركز بعدها گفت كه باورها و حرفهاي آنها او را از اينكه تنها بر صندلي خانه‌شان بنشيند، مي‌ترساند. بذر آينده ي شغلي‌‌ وي در جريان جنگهاي داخلي و رويداد "كشتار موز"، معاشقه‌هاي پدر و مادرش، باورهاي سرسختانه ي خرافي مادر خانواده، رفت و آمد عمه‌هاي كهنسال و دختران نامشروع [ =نارواي ] پدربزرگ كاشته شد. گارسيا ماركز نوشت:
"احساس مي‌كنم كه همه ي نوشته‌هايم، درباره ي تجربه هاي من از اجدادم است."


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 12:26 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

تنها چیزی که حتماً باید بدانید نشانیِ کتابخانه است.

آلبرت اینشتین


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 12:20 AM | نویسنده : رضا فرخی |
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By :.
لینک های مرتبط
تصویر تصادفی

آی پی شما

ساعت

آخرین مطالب
پيوندهای روزانه
آرشیو مطالب
ویژه بینندگان عمومی
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




اوقات شرعی به افق رزن

-->